Projekty, innowacje

 2015/2016

Innowacja „Spotkania z matematyką na zajęciach komputerowych, technicznych i na plastyce”- realizowana w klasach 4-6 w trakcie zajęć lekcyjnych. Autorzy: Agnieszka Borowska i Iwona Kucharska – kontynuacja

ARCHIWUM

MISTRZOWIE KODOWANIA  2015/2016 – w listopadzie szkoła przystąpiła do nowego projektu. Zajęcia odbywają się od listopada w ramach koła komputerowego, przykładowe odbyły się  w klasach 4 i 5. W klasach szóstych odbędą się w ramach zajęć komputerowych w II semestrze,  Zajęcia bywają nietypowe, okazuje się, że humaniści też mogą kodować, wspólne odkrywamy możliwości Scratcha i wzajemne uczymy się.Więcej…

Być jak Oskar  CoolBerg – W poszukiwaniu własnych korzeni

Od października do końca stycznia w naszej szkole realizowany był projekt pt.:“Być, jak Oskar CoolBerg“. Projekt, w realizacje którego włączyli się nauczyciele przedmiotów humanistycznych, miał za zadanie przybliżyć postać Oskara Kolberga – najsłynniejszego polskiego etnografa – oraz zapoznać uczniów z elementami polskiego i nie tylko folkloru.             Inauguracja projektu miała nietypowy i niecodzienny charakter – był to koncert zorganizowany dla wszystkich uczniów szkoły, podczas którego ze swoim reperuarem wystąpił zespół STOUT. Członkowie zespołu ubrani w średniowieczne stroje pokazali dzieciom i młodzieży nie tylko dawne, własnoręcznie robione instrumenty, dali popis niezwykłej energii. Koncert ten, podczas którego doszło nieoczekiwanie do wspólnego z zespołem wykonania melodii „Amazing Grace“ przygotowanej przez uczniów klas starszych na fletach prostých, pozostał do dziś w naszej pamięci.

Podczas trwania projektu uczniowie mieli okazję do działań związanych z kulturą ludową. Były międzyklasowe konkursy na najpiękniejszy jesienny wianek, najładniejsze dekoracje bożonarodzeniowe w salach wykonane własnoręcznie czy zbiorowe wykonanie pioesnek podczas „Rozśpiewanej przerwy“. Największym jednak zainteresowaniem cieszyła się akcja „Złap Etnofioła“, podczas której dzieciaki musiały odnaleźć umieszczony w różnych punktach szkoły tekst inspirowany stroną Etnofioły, opowiedzieć jego treść nauczycielowi i odebrać za każdy naklejkę. W finale tej zabawy znalazło się sporo osob także z klas młodszych, a opisywane zwyczaje dostarczały wiele radości (na przykład ciekawe tłumaczenie słowa „katafalk“ ).

Aby konie były tłuste i żerne

W okresie bożonarodzeniowym uczniowie mieli okazję wziąć udział w konkursie na ozdobę świąteczną inspirowaną folklorem czy spotkaniach kolędniczych, które odbyły się w szkole, ale i w parafialnym kościele. Wtedy to, po mszy, podczas której dzieciygrały i śpiewały kolędy, grupa śmiałków wyruszyła z kolędniczym korowodem, trzymając w rękach Gwiazdę, by ze śpiewem i kolędą zawitać do domów znajomych i życzyć im starym zwyczajem wszystkiego dobrego w Nowym Roku. Ci, którzy na chwilę przystanęli, mogli usłyszeć słowa:

„Pan Jezus się rodzi, po kolędzie chodzi,

a nam, kolędnikom, pożyczyć się godzi:

na szczęście, na zdrowie, na ten nowy rok,

żeby Was nie bolała głowa, ani bok!

Żebyście w tym roku jeszcze lepiej mieli,

żeby, to , co siali, to w spokoju wzięli.

Żeby na świecie cicho było i spokojnie,

żeby żony się z mężami nie bywały w wojnie!

 

Po konkursach plastycznych i muzycznych, po wszystkich działaniach, przyszedł czas na podsumowanie, które odbyło się 28 stycznia o g. 18:00 na sali gimnastycznej.

Podczas uroczystego koncertu, podczas którego wręczono wszystkie dyplomy i nagrody ufundowane przez Radę Rodziców, usłyszeć mogliśmy Duet Piotra i Pawła – panów prezentujących muzykę ludową na dudach i skrzypcach. Okazało się, że znają melodię tańca, który przygotowali uczniowie, dzięki czemu taniec „Kłaniany“ odbył sie przy muzyce na żywo.

Uczniowie klas czwartych przygotowali krótkie, ale niezwykle barwne przedstawienie bajki ze zbiorów Oskara Kolberga „O strzelcu“, w której to uwagę publiczności przykuł okropny śmiech małego diabełka.

Podczas koncertu wystąpili finaliści szkolnego konkursu pieśni ludowej oraz uczestnicy warsztatów ilustracji muzycznej, którzy na dziwnie brzmiących instrumentach (jeden z nich był wykonany z butli od gazu) ilustrowali bajkę o diable i staruszce.

Koniec spotkania upłynął pod znakiem piesni w wykonaniu zespołu „Koło Jana“. Ostatnią z nich – „Na maliny“ – zespół zaśpiewać wraz z uczniami naszej szkoły. Do tej pieśni członkowie chóru przygotowali akompaniament na kubeczkach, z czego wyszedł autentyczny Folk Cups Song.

 

Koncert podsumowujący projekt „Być, jak Oskar Coolberg“ zaszczycili swoją obecnością goście z Instytutu Etnologii i Antropologii Kulturowej w poznaniu ( to te panie w pięknych łowickich spódnicach), Instytutu im. Oskara Kolberga ( to ta pani, która przeczytała dla nas bajkę oraz pan, który wymyślił Etnofioły) oraz Centrum Praktyk Edukacyjnych ( to te panie, które pomagały rozdawać nagrody i dyplomy).

Wszystkich absolutnie zachwyciła towarzysząca koncertowi wystawa zbiorów etnograficznych przyniesionych przez naszych uczniów. Jeszcze przed koncertem, podczas jej rozkładania, uczniowie przychodzili na salę gimnastyczną, by posłuchać opowieści o przedmiotach ( dziwnym żelazku z głową smoka, starych grach, makatkach, haftowanych obrusach, figurkách wyrzeźbionych igłą w kości) i związanych z nimi historiach. Całość była bacznie obserwowana i filmowana przez naszych szkolnych reporterów, którzy dzielnie pracowali (na „umowę o pracę“).  Wszyscy zgodnie stwierdzili – ten projekt nie może się jeszcze zakończyć. I to jest prawda – wszak przed nami wydanie specjalnej kolbergowskiej gazety i wiosenne Mistrzostwa Gier Zapomnianych.   Mamy nadzieję, że takie spotkania z folklorem podobały się i dzieciom i dorosłym.

Prace uczniów

Finał

 

Twórcy projektu, wykonawcy, koordynatorzy – wymienieni zostali w programie Program.

Nasz projekt w mediach

ttp://www.youtube.com/watch?v=k5lv8BlwZdI

https://youtu.be/YodAuWDXH3o

https://youtu.be/cQEV8s4CQjQ

http://www.oskarkolberg.pl/page.php/1/show/485/

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1544785832439989.1073741850.1443664529218787&type=1

https://www.facebook.com/permalink.php?id=128887427149284&story_fbid=836782656359754

PROJEKTY I INNOWACJE W ROKU SZKOLNYM   2014/2015

INNOWACJE:                                                                                 

„Napisać lepiej – edycja II” – przygotowanie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych do sprawdzianu po klasie szóstej. Autorzy: Justyna Figiel, Anna Staniewska – Garsztka, Agnieszka Borowska. Czytaj więcej… Napisać lepiej

„Spotkania z matematyką na zajęciach komputerowych, technicznych i na plastyce”- realizowana w klasach 4-6 w trakcie zajęć lekcyjnych. Autorzy: Agnieszka Borowska i Iwona Kucharska.      Czytaj więcej…Spotkania z matematyką na zajęciach komputerowych

„WIEM CO JEM – ZDROWIE NA MOIM TALERZU”-kształtowanie nawyków zdrowego odżywiania, rozwijanie umiejętności i zainteresowań przyrodniczo-matematycznych, wykorzystanie wiedzy w życiu codziennym. Autorzy: zespół nauczycieli przedmiotów ścisłych. Czytaj więcej…WIEM CO JEM

,,Akademia Dobrych Manier  czyli savoir-vivre w szkole i w domu” – realizowana we wszystkich klasach I-III w trakcie zajęć lekcyjnych. Autorzy: Urszula Popielas  i Alina Tokarek.   Czytaj więcej…Akademia Dobrych Manier

„Przygody Ortografka – bajki, gry i zabawy dydaktyczne rozwijające sprawności ortograficzne ” realizowana w klasach drugich i trzecich edukacji wczesnoszkolnej. Autorzy innowacji: Małgorzata Przybylska, Karolina Manyś.  Czytaj więcej…INNOWACJA PEDAGOGICZNA_ortografia

 

ARCHIWUM 2013/2014

Rok Szkoły w ruchu

Drodzy Uczniowie, drodzy Rodzice! 
Nasza szkoła postanowiła przyłączyć się do ogólnopolskiej akcji Ministra Edukacji Narodowej „Ćwiczyć każdy może” organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu.
Minister Edukacji Narodowej przyznaje tytuł „Szkoła w Ruchu” szkołom, które podejmą działania na rzecz aktywności fizycznej w następujących obszarach:
– wychowanie fizyczne- zajęcia edukacyjne
– alternatywne formy realizacji zajęć wychowania fizycznego
– edukacja zdrowotna
– kwalifikacje i doskonalenie nauczycieli wychowania fizycznego
– pozalekcyjne zajęcia sportowe
Więcej informacji znajduje się na stronie www.szkolawruchu.men.gov.pl

Zapraszamy wszystkich uczniów naszej szkoły do udziału w akacjach sportowych!
Nauczyciele wychowania fizycznego

Klasy sportowe mają codziennie 2 godziny wychowania fizycznego, każdego dnia czekają ich nowe sportowe wyzwania na lekcjach wychowania fizycznego. Poniżej zamieszczamy zdjęcia z treningu klasy 5a i 6a.

W naszej szkole w każdą środę po południu odbywają się zajęcia z piłki ręcznej dla klas I-III. W zajęciach licznie uczestniczą zarówno chłopcy jak i dziewczynki. Na razie młodzi sportowcy trenują na sali, ale już niedługo zajęcia będą się odbywały na świeżym powietrzu na boisku szkolnym.

Tradycją naszej szkoły są sobotnie biegi nad Maltą, obecnie nasza szkoła bierze udział w 8 edycji biegów. Do biegania zachęcamy uczniów, rodziców oraz nauczycieli. Z biegu na bieg rośnie liczba biegaczy z naszej szkoły, w końcu sport to zdrowie.

Przyjemne z pożytecznym … gry i zabawy siatkarskie i duuużo radości na lekcji Wychowania fizycznego w SP 4 w Poznaniu.

zabawy_siatkarskie

 

Jednostka lekcyjna na wielokrotne pokonanie toru przeszkód to zdecydowanie za mało dla dziewczynek z SP 4 w Poznaniu. Radość i chęć do pracy nie opuszczała Ich nawet na chwilę 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Przy naszej szkole działa aktywnie 5 Poznańska Drużyna Harcerek”Wędrowne Ptaki” oraz 15 Poznańska Drużyna Harcerzy „Ingonyama” im. Romualda Traugutta. Ostatnio harcerze gościli w naszej szkole na zajęciach pt. „Żyj aktywnie i bezpiecznie”.

Karnawał, karnawał – czyli jak można wykorzystać balony na lekcji wychowania fizycznego.

balony

Typowa lekcja wychowania fizycznego z siatkówki z użyciem nietypowych przyborów.

wf

Pływać każdy może … Poranny trening naszych uczniów

Poranny trenng2014

Tradycją w SP 4 im. „Armii Poznań” stało się organizowanie zajęć nauki jazdy na nartach i snowboardzie na Malta Ski. Amatorów sportów zimowych nie brakuje jak widać nawet tych najmłodszych 

Przed feriami nauczyciele wychowania fizycznego zorganizowali dla uczniów z klas I-III zajęcia sportowe w formie wyścigów rzędów. Dzieci świetnie się bawiły(co można zobaczyć na zdjęciach) i dopytywały kiedy odbędą się znowu takie atrakcyjne zajęcia wychowania fizycznego.

Zajęcia organizowane w ramach akcji „Ćwiczyć każdy może”.

  • Reprezentacja SP 4 im. „Armii Poznań” podczas Turnieju Gwiazdkowego w Hali UAM na Morasku. Nasi uczniowie udowodnili, że w dniach wolnych od zajęć też można bardzo dobrze się bawić przez sport.Turniej gwiazdkowy
  • Przed świętami Bożego Narodzenia przy okazji lekcji z gimnastyki uczennice z klasy czwartej postanowiły nauczyć swoje koleżanki kilku kroków baletowych. Na zdjęciach prezentujemy efekty zajęć.

Zdjęcia najlepszych zawodników z turniejów wyjazdowych w piłkę siatkową chłopców i dziewcząt z klas sportowych.

 

 

 

„Matematyka na usługach…”

Regulamin zadań „Pomyśl, rozwiąż, wyślij”  (PRW) do projektu

„Matematyka na usługach…”.

  1. Zadania PRW będą umieszczane na stronie szkoły: www.sp4.najlepsza.pl
  2. Nauczyciel dzień wcześniej informuje uczniów (w klasie podczas lekcji)
    o zamiarze umieszczenia zadań PRW.
  3. Uczeń rozwiązuje zadanie samodzielnie.
  4. Rozwiązanie zadania
  • drukuje i przekazuje nauczycielowi uczącemu,

lub

  • wysyła na adres: sp4matematyka@spoko.pl

UWAGA: Nauczyciel po otrzymaniu rozwiązania drogę mailową będzie potwierdzał otrzymanie wiadomości. Jeżeli nie otrzymałeś(aś) takiego potwierdzenia poinformuj nauczyciela uczącego.

  1.  Termin nadsyłania rozwiązań zadań PRW będzie każdorazowo podany. Prace nadesłane po ustalonym terminie nie będą oceniane.
  2. PAMIĘTAJ: Zawsze podpisuj swoją pracę, podaj imię, nazwisko i klasę.

Życzymy samych dobrych wyników!!!

PRW_Soczi_6             PRW_Soczi_5       PRW_Soczi_4

 

 

 

Reklamy